Twister Logo

Twister - mata do gry Twister to gra ruchowa (nie tylko dla dzieci), w której udział może wziąć od dwóch do czterech graczy.
Zadaniem uczestników jest umieszczanie dłoni lub stopy na wskazanym przez sędziego miejscu na macie.

Mata do gry
Mata ma wymiary 170cm x 140cm.
Posiada cztery rzędy dużych kolorowych kół.
W każdym rzędzie koła są innego koloru: czerwony, żółty, niebieski i zielony.
Ilość kół jednego koloru to 6, czyli w sumie na macie są 24 koła.

Jak grać
Więcej niż 2 graczy: Wybierzcie sędziego, by kręcił strzałką i informował Was o kolejnych ruchach.
2 graczy: Wykorzystaj mojego automatycznego sędziego albo podawajcie ruchy na zmianę bez używania strzałki.
Bądźcie podstępni jak się tylko da!

Pozycje startowe
Do 4 graczy: Zajmijcie pozycje jak poniżej.

Twister - 2, 3, 4 graczy


Więcej niż 4 graczy: Spróbujcie wcisnąć dodatkowe osoby gdzie się da lub podzielcie się na drużyny i rozegrajcie Turniej Twistera!

Zaczynamy!
Sędzia kręci strzałką albo zamiast tego użyjcie automatyczneego sędziego, który podaje na głos wylosowane: kolor oraz kończynę, którą trzeba przenieść/postawić (np. Lewa ręka na czerwone!) na oodpowiednie pole na macie.
Wszyscy gracze muszą wykonać ten ruch jak najszybciej.

ZasadyTwister - zasady
  1. Na jednym kole można postawić tylko jedną nogę lub rękę!
  2. Koło zajmuje gracz, który stanął na nie pierwszy. Jeśli nie możecie ustalić, kto był pierwszy, decyduje o tym sędzia. Decyzja sędziego jest ostateczna i nieodwołalna.
  3. Po wykonaniu swojego ruchu nie możesz już się poruszać. Tylko sędzia może pozwolić Ci na przesunięcie jednej z kończyn, tak by inny gracz mógł przestawić swoją!
  4. Jeśli wszystkie sześć kół w danym kolorze są zajęte, wylosujcie jeszcze raz.
  5. Jeśli sędzia podaje rękę/nogę i kolor, na którym właśnie stoisz, musisz przenieść się na inne pole w tym samym kolorze (jeśli wszystkie sześć są zajęte, wylosujcie raz jeszcze).
  6. Jeśli oprzesz się na macie łokciem lub kolanem albo upadniesz na matę - odpadasz z gry.
Inne sposoby gry
Na zmianę
Wykonujcie polecenia sędziego na zmianę. Pierwsze losowanie jest dla gracza nr 1, drugie jest dla gracza nr 2 itd.
W ten sposób macie inne ruchy do wykonania i możliwe, że zaplączecie się na macie jeszcze bardziej!

Gra w druzynach
Wielu graczy? Podzielcie sie na drużyny! Pary działają najlepiej! Członkowie drużyny mogą stawać na tych samych kołach.
Gdy chociaż jeden z graczy przewróci się lub dotknie maty łokciem lub kolanem, jego drużyna odpada.
Wygrywa drużyna, która najdłużej utrzyma się na macie.

Turniej
Drużyny grają ze sobą w ligach. Zapisujcie wyniki: wygrane i przegrane, by wiedzieć, która z drużyn była najlepsza!

Totalne Wyzwanie
Urządźcie eliminacje! Drużyna, która wygrała poprzednią rundę, pozostaje na macie i rozpoczyna następna rozgrywkę z kolejną drużyną, aż w eliminacjach wezmą udział wszystkie drużyny. Wygrywa ostatnia drużyna, która pozostała na macie.

Autor: Łukasz Keller (KellerWeb) | Pomysł: Andrew Bedno | Głosy: IVONA | Oryginalny Twister: Hasbro | Ta strona używa cookies.